Celem Konkursu jest inspirowanie do podejmowania działań i upowszechniania rozwiązań poprawiających stan zdrowia Polaków, wpływających na poprawę bezpieczeństwa i jakości w ochronie zdrowia, stosowanie nowatorskich metod leczenia i profilaktyki oraz promocję zdrowego stylu życia.
- Jest nam niezmiernie miło, że Fresenius Medical Care wraz z kampanią społeczną „Drugie życie” znalazł się w gronie finalistów i laureatów konkursu, którzy realizują jedne z najważniejszych projektów społecznych, czyli tych wpływających na zdrowie i jakość życia Polaków – mówi z dumą Jacek Zawierucha, prezes Fresenius Medical Care Polska.
- Przez piętnaście lat trwania kampanii przybliżyliśmy temat oddawania narządów do przeszczepienia blisko trzem milionom Polaków i rozdaliśmy około półtora miliona oświadczeń woli na przekazanie narządu do transplantacji po śmierci. Dzięki konkursom takim jak ten, mamy nadzieję dotrzeć do jeszcze większej liczby odbiorców, którzy powinny dowiedzieć się, że transplantacja jest najlepszą formą leczenia nerkozastępczego i oddając swój narząd, dajemy komuś szansę na drugie życie. – dodaje.
- Naszymi partnerami w kampanii było dotąd blisko tysiąc szkół średnich. To dzięki ogromnemu zaangażowaniu i kreatywności młodzieży, która samodzielnie przeprowadza akcje informacyjne oraz różnorodne wydarzenia, transplantacja była tematem rozmów milionów Polaków. To wyróżnienie w konkursie jest docenieniem pracy wszystkich młodych ludzi, którzy do tej pory wzięli udział w kampanii „Drugie życie”. Dziękuję im serdecznie za wszystkie podjęte dotychczas działania. W tym miesiącu rozpoczęliśmy 16. edycję kampanii. Duża liczba zgłoszeń pokazuje, jak te działania są ważne dla młodzieży i że mają oni w temacie transplantacji jeszcze dużo do powiedzenia społecznościom lokalnym – podsumowuje.