- Transplantacja jest najlepszą formą leczenia nerkozastępczego. Podarowanie komuś szansy na życie oddając cząstkę siebie zasługuje na najwyższy podziw i uznanie. Jesteśmy dumni mogąc szerzyć i propagować idee przeszczepiania i dawstwa z pomocą naszej wspaniałej młodzieży – mówił dr Tomasz Prystacki, prezes Fresenius Medical Care podczas finału tegorocznej kampanii w Urzędzie Wojewódzkim w Poznaniu. W kolejnych słowach dziękował przybyłej młodzieży, która przez cały rok szkolny wymyślała i przeprowadzała akcje, za pośrednictwem których dotarła do tysięcy ludzi, opowiadając o potrzebie rozważenia przekazania swojego organu osobie w potrzebie.
Po dwóch latach pandemii, która ograniczyła uczniów do przeprowadzania działań online, w tym roku można było z powrotem propagować ideę transplantacji w szkołach i przestrzeni miejskiej, co pozwoliło uczniom rozdać tysiące oświadczeń woli. Do najciekawszych akcji promocyjnych tej edycji należy zaliczyć:
- filmy nagrane przez młodzież pod hasłem "Nie mów nie" nawołujące do przemyślenia kwestii oddania narządów,
- koncerty muzyczne,
- pikniki dla mieszkańców,
- zawody sportowe,
- autorskie piosenki,
- pikniki dla mieszkańców,
- wystawy dzieł artystycznych,
- gry miejskie.
Najbardziej kreatywne i zaangażowane trzy szkoły otrzymały czek charytawtywny o wartości 2000 zł każdy, ufundowany przez: Fresenius Medical Care Polska, Wojewodę Wielkopolskiego i Samorząd Województwa Wielkopolskiego. Laureaci sami zdecydują, komu przekażą wygraną (dotychczas były to fundaje lub osoby w potrzebie, np. wymagające rehabilitacji).
Laureatami tegoroczenej edycji zostali:
- Zespół Szkół Techniocznych w Kole
- Zespół Szkół Gastronomicznych w Poznaniu
- Zespół Szkół Budowlanych w Pile.
Serdecznie gratulujemy zwycięzcom!