Logo kampanii społecznej Drugie życie oparte jest na znaku nieskończoności, ponieważ jest to symbol odzwierciedlający nieustające dążenia Fresenius Medical Care (organizatora akcji) do zainicjowania szerokiej dyskusji społecznej na temat świadomego dawstwa narządów.
- Nasze logo to nie tylko obrazek, stoi za nim wielka idea przekazywania dobra – podkreśla Jacek Zawierucha, prezes Fresenius Medical Care Polska. - Wierzymy, że nasza kampania skłania wiele osób do podpisania oświadczenia woli o przekazaniu narządów do przeszczepu, czym przyczynia się do podarowania życia chorym czekającym na transplantację. W pewnym sensie, akcja – i symbolizujące ją logo – mają życiodajną moc. Dlatego w tym roku zaproponowaliśmy uczniom udział w akcji Ożyw Drugie życie. Ich zadaniem było pokazać, że idea kampanii żyje, a oni żyją ideą! – opowiada.
Młodzież podeszła do wyzwania kreatywnie. Uczniowie I Liceum Ogólnokształcącego w Gnieźnie utworzyli kształt logo z własnych ciał i zrobili sobie zdjęcie. - Żyjemy akcją i jej ideą. Tchnęliśmy życie w jej logo – bo sami je tworzymy! Wszystko po to, by udowodnić, że każdy z nas ma moc uzdrawiania – powiedział uczeń gnieźnieńskiego liceum.
Inni pokusili się o przygotowanie krótkiej animacji lub grafiki. Do największej liczby odbiorców dotarli ze swoim pomysłem uczniowie Zespołu Szkół Mechanicznych w Poznaniu - przygotowali kilkanaście selfie z oświadczeniem woli – symbolicznym kartonikiem, który jest wyrazem zgody na pobranie narządów po śmierci i udostępnili w mediach społecznościowych. Deklarują, że wpisy dotarły już do ponad 100 tysięcy użytkowników.
Wszystkie prace uczniów przygotowane w ramach akcji Ożyw Drugie życie można obejrzeć na naszym fanpage’u na Facebooku.